אזהרה- חברת אקסלוט!

אזהרה- חברת אקסלוט!
0
#1

הי,
ממש לא נוהגת להשמיץ חברות ברשת בצורה כזו, אבל חייבת להזהיר. הייתי לקוחה של גירבסט ועברתי לאתרים אחרים כי לא מוכנה להסתכן במשלוח שלהם. הם “העלימו” לי 2 חבילות (אחת מהן לפטופ), בטענה שהמשלוח “אבד”- זאת אחרי שגבו ממנו עמלה ומע"מ כמובן. אני קונה מסין לפחות עשור, במהלכו חבילות אבדו לי בדואר רגיל בדיוק פעמיים. אין שום סיכוי ש-2/3 חבילות שנשלחו באמצעות חברת שילוח - ילכו לאיבוד. רוב הסיכויים שמישהו שם דוגם את החבילות. חבילה שלישית הגיעה חצי פתוחה כשחלק מהמוצר חסר, השליח הגיע במפתיע הביתה מבלי כל התראה מוקדמת- חודש מיום ההזמנה, לא חזר אלי כשניסיתי לברר מדוע האריזה פתוחה. עכשיו אני מנסה לקבל מהם החזר על המע"מ שגבו על מוצרים שלטענתם לא הגיעו כלל לארץ- אין עונה ואין מגיב. למזלי גירבסט עובדים עם פייפאל, אבל את המע"מ לא אקבל. המשלוח המהיר והזול (לכאורה) נראה מאוד מפתה. אבל רוב הסיכויים שתקבלו את החבילה מאוחר יותר ממשלוח רגיל בדואר, אם בכלל.

#2

את המעמ תקבלי. מניסיון קרה לי ולרבים גם…גירבסט מודעים לבעיה ועובדים על למצוא ספק אחר.
לא צריכה גם להחרים אותם אגב - פשוט לבחור משלוח עם צ’יטה או ספק אחר בקופה ולא את אקסלוט.

#3

תודה. מחכה למעמ כבר חודשיים, והם לגמרי הפסיקו לענות לי באקסלוט.
אני לא “מחרימה” את גירבסט. התעייפתי. כי חייבת להודות שגם הטיפול שלהם בפרשה היה די מתיש.
הם החזירו לי את הכסף ברגע שהשתכנעו שמה שאני מתארת אכן קרה, אבל המיילים המתישים מולם
הגיעו לעשרות. ובין תגובה לתגובה שלהם מחכים 24 שעות. כך שהסיפור הזה עלה לי בהתעסקות מולם, מול אקסלוט שלא עונים וכשהם עונים התגובות שלהם מעורפלות במיוחד, ועכשיו גם מול מע"מ (אני עצמאית והגשתי את זה כהוצאה, עכשיו צריך לתקן את זה). הייתי מראשוני החסידים של קניות בסין, אבל כרגע- מאחר ואמזון הפכה יותר נגישה, וההבדלים במחיר כבר לא משמעותיים, מעבירה לשם את השופינג היותר משמעותי שלי. הזמנתי כרומבוק שעלה בדיוק אותו דבר כולל המשלוח, יותר שווה מהדגם שהזמנתי בגירבסט והיה אצלי ביד תוך שבוע. נורא מתסכל לחכות חודשיים ללפטופ שאני צריכה לעבודה, לבזבז שעות רבות במיילים עם אנשים שלא לגמרי מבינים אותי ואז לרדוף אחר המע"מ. ולדעתי הוא לא יחזור אליי. קצת התעייפתי

#4

זה אכן מאוד מתסכל. וקיבלנו מעוד אנשים תלונות דומות. אני מקווה שאקסלוט ישתפרו במהרה. בכל אופן כאמור אפשר לבחור גם israel line שזה שם קוד למשלוח של צ’יטה שמנסיוני האישי מוצלח ברוב רובם של המקרים.

#5

תודה.
ולפני זה מצאתי ברשת המון תלונות על צ’יטה, ותשבוחות על אקסלוט, חברה חדשה שזה עתה נכנסה לשוק ועומדת לשנות את חיינו. בלה בלה. בכל המוצרים הכבדים יותר, התלויים בחברת שילוח- יש לי תחושה של הימור ו"מה יקרה הפעם". או שיגבו עוד איזושהי עלות לא צפויה, או שזה בכלל לא יגיע… כשאתה בעל עסק ויש לך דדלייניפ על הראש זה כבר לא מתאים יותר. אז עברתי לאמזון ו-כן, השקט שווה את האקסטרה דולרים, במוצר כמו נייד חדש או לפטופ. אפילו אליאקפרס - מאז שפתחו חנויות מותגים- כבר יותר אמינים מגירבסט. אני יודעת שאתם מאוד אוהבים אותם, אבל למשל, אתמול קיבלתי מהם בדואר רגיל כרטיס זיכרון שהוזמן ב11/11… למעלה מחודשיים.

#6

את מערבבת קצת. גם מאליאקספרס דברים לוקחים חודשיים מנובמבר. זה פשוט עניין של עומס בדואר ובמכס ובפריטים קטנים כמו כרטיס זיכרון זה עוד יותר בולט. החנות שולחת ומאותה נקודה זה לא בשליטתה בכלל. רק חסדי המזל, דואר והמכס ובהזמנה מנובמבר - העיכוב צפוי מראש.
זה לא משנה אם הזמנת מאליאקספרס, בנגוד, גיקביינג, אליאקספרס…כולם שולחים בדואר ובדרכ אותו הדואר מאותם המחסנים…
לגבי אקסלוט, הם היו טובים יותר בעבר. תלונות יש בשפע על כולם, גם על צ’יטה.

#7

גם אני נפלתי מחברת אקסלוט
זהירות מהם

הזמנתי מכשיר קשר בסוף מרץ ואתמול ב9 ליולי הם אתקשרו להגיד שלא אספתי את החבילה ולכן אני צריך לשלם 38 ש"ח כדי שישלח אליי שוב , הם אמרו ששלחו סמס כמה פעמים…אני לא קיבלתי שום סמס ודווקא חיכיתי לחבילה הזו 3 וחצי חודשים והם בחוצפתם לא רק שלא נותנים שירות מינימום גם רוצים עוד כסף.
שלחתי להם מייל והם ענו לי שהם לא דואר ישראל. ממש במילים האלה.
לא קיבלתי מהם שום שיחה או סמס או מכתב על החבילה פשוט כלום
הם עובדים עם עלי אקספרס וגיר בסט

#8

הנה תגובה מאתר רוטר על חברת אקסלוט

כשתפגוש את השליח - תבין למה השירות נראה ככה.
המוצר הגיע לארץ יום חמישי, ביום ראשון בבוקר קיבלתי שיחה “הלו? אחי? זה השליח אני צריך להביא לך איזה שואב חדש שהזמנת, אפשר לבוא ב-3 שעות הקרובות?”

אמרתי לו “כן, רק מאיזו חברת שליחויות אתה? כי הזמנתי 2 שואבים, רוצה לדעת איזה מהם” הוא צועק למישהו “מאיזו חברה אנחנו?” אמרתי לו “לא חשוב, אני בבית תבוא”.

אחרי 5 שעות אין אף אחד, התקשרתי הוא אומר לי “הנה אחי אני בדיוק למטה, בא לך לרדת?” אני גר בבניין של 17 קומות, השליחים אף פעם לא מסתדרים איתו, אמרתי יאללה אני ארד…
יורד למטה, מחכים לי שני נערים בני 16, זורקים את כל החבילות מצד לצד כי לא מוצאים את החבילה שלי (אתם יכולים להבין לבד שלא מדובר במגיני מסך לאייפון - החבילה די גדולה). צועקים אחד על השני, רבים, מקללים, בסוף מוצאים ומתחילים לשאול אותי על רחובות בראשל"צ שאעזור להם לסדר מי לפני מי.

#9

3 וחצי חודשים במשלוח מהיר ולא בדקת איתם קודם??
למה לא פנית אליהם קודם באתר? מין הסתם משלוח מהיר לא לוקח 3 וחצי חודשים אלא שבוע-שבועיים לכל היותר. ייתכן והייתה תקלה/טעות בסמס/מספר וכו’, זה יכול לקרות.
לגבי משלוח חוזר - מדובר בחברת משלוחים ואכן לא בדואר ישראל, מה לעשות? אני מבין את העצבים אך להוציא משלוח מחדש עולה להם כסף. זה אכן לא כמו בדואר, לטוב ולרע. אף אחד לא עושה עליך סיבוב בשביל 38 שקל. להזכירך על ה38 שח האלו הם הוציאו שליח (פעמיים), מדברים איתך במייל וכו’. כל זה עולה כסף, גם אם השירות רחוק מהרצוי.
לגבי השליחים - זה נכון לעבר. היום רוב המשלוחים שלהם הם עם צ’יטה או HFD שהן חברות משלוחים מקצועיות.
גם לי יש משלוח מהם שפספסתי פעם ולקח שבועיים-שלושה + 38 ש"ח לקבל אותו במשלוח חוזר. מעצבן? ועוד איך.
האם זה מצדיק “תזהרו מאקסלוט!!!”, לא נראה לי. קיבלתי מהם אישית עשרות משלוחים, גירבסט, שיאין, אליאקספרס, גיקביינג ועוד - ללא תקלות. עשרות אלפי לקוחות באתרינו ובקבוצות הפייסבוק - גם. אין שירות לקוחות מושלם ובמחירי המשלוח האלו - שהם פרומיל מעלות המשלוח + עמלות של TNT/FEDEX/EMS/DHL וכד’ - זה גם צפוי (כשגם עליהם ועל דואר ישראל אפשר למצוא לא מעט תגובות שליליות ברוטר…). סה"כ הרוב המוחלט של המשלוחים דרכם בהחלט משתלם, מהיר ונוח בהרבה מדואר ישראל, אך כמו כל משלוח - צריך לעקוב ולבדוק מידי פעם, בפרט אם יש איחור דרמטי.

#10

שלום אלעד,
צר לי אך במקרה הנ"ל אתה טועה ומטעה.
בזמנו פניתי לרשות להגנת הצרכן בתלונה מפורטת לגבי הסיפור שהיה לי עם אקסלוט. לאחר המתנה של כחודש כיתבו אותי במייל על אזהרה שנשלחה לאקסלוט לפני נקיטת צעדים כלשהם. על אותו מייל היו מכותבים לפחות 20 אנשים שגם הם פנו בתלונות דומות להפליא (חבילות ש"נעלמו" לאחר שכבר שוחררו, שליחים שנוחתים עליך עם חבילות פתוחות וכו’). אני מניחה שמעבר לאלה ששלחו תלונה היו עוד עשרות קורבנות, כי כמה אנשים יושבים לכתוב תלונה לרשות להגנת הצרכן, בתוך כל הדברים שעלינו לעשות ביומיום. בכל אופן, בין המתלוננים החלה התכתבות במהלכה אנשים דיברו על תביעה ייצוגית. אחרי האזהרה הזו הכסף שאקסלוט לא החזירו לי הופיע באורח פלא בחשבון הבנק שלי. שחררתי את הסיפור כי אין לי זמן להתעסק בתביעות על עניינים כאלה, עלי “לבחור את הקרבות שלי” כמו שאומרים, אבל אני נוטה לחשוב שלפחות בתקופה המדוברת, היה משהו מאוד לא תקין ולא כשר בהתנהלות של חברת המשלוחים הזו.
אני תוהה האם אני עדיין יכולה להתייחס לאתר שלך כאל מקור שקוף למידע צרכני ברשת. אני חוששת שהאינטרס המכירתי שלך, והוא לגיטימי, כבר אינו ראוי לכינוי “צדק צרכני”. תודה וסליחה. קרנית

#11

נו באמת קרנית…ואני יכול לשאול ולפקפק האם את לקוחה אמיתית עם תלונה אמיתית או סתם מתחרה שבאה להשחיר את שמי ולהרתיע אחרים מלגלוש או לקנות כאן. זה קל לזרוק האשמות כשלא מיד מסכימים איתך. את הקונספירציות הזולות האלו תשאירי בחוץ. אין שום הגיון לשלוח לקוחות לבחור באתר/משלוח לא מומלץ. מה אשיג בזה בדיוק? פגיעה במוניטין ובאמון שאנו עובדים שנים להשיג? עשרות תגובות של ממורמרים ומאוכזבים מהשירות? מה ההגיון בזה אם אפשר להרוויח אותו הדבר מכל חנות אחרת וכל משלוח?
עם כם כל הכבוד למה שרשמת, זה לא רלוונטי למקרה הנ"ל (שוב פעם). כפי שגם אמרתי כבר - ממש בשרשור הזה, אכן היו בעיות של משלוחים אבודים/גנובים לתקופה מסויימת. לא רק שלא התעלמנו או המלצנו, נהפוכו - אני בקשר ישיר עם החנויות וכוח הקניה המשותף של הקהילה כאן מאפשר לי לבוא אליהם בדרישות ולהציף בעיות כאלו עוד הרבה לפני שהן מגיעות למועצה לצרכן או בית המשפט. אדרבא, כתבתי לך כאן בתגובה הראשונה שזה לא מקרה ראשון שהיה לתקופה והמלצתי לבחור במשלוח אחר. כנראה שהזיכרון קצר, גם כשהדברים רשומים שחור על גבי לבן שתי תגובות למעלה. אם היית טורחת לבדוק ולחפש עוד קצת אגב, היית מוצאת שאני הצפתי את העניין בקבוצת הפייסבוק שלנו עוד לפני שנה אז ביקשתי עדויות ומספרי הזמנה ומעקב לבירור ובדיקה מול גירבסט, וגם כאן בפורום גולש אסף מקרים כאלו לתביעה ואפשרנו לו כמובן להשתמש בפלטפורמה בלי לחסום או להסתיר דבר, בדיוק כפי שלא הסתרנו את התלונות בשרשור הזה. בכלל פעלנו כך מול אקסלוט, צ’יטה, ארמקס, gcx ואפילו המכס לאורך השנים. בעקבות הטיפול שלי מול החנות - גירבסט ואקסלוט עברו להשתמש בצ’יטה וhfd בעיקר כאמור. ללקוחות רבים השגתי פיצוי או משלוח חדש. גם כשצ’יטה הערימו קשיים עם אישורים מיותרים ממשרד התקשורת - לקח זמן אך בהשפעתנו גירבסט לחצו והשפיעו. עוד השגתי משלוח אי פאקט בגירבסט ומשלוח ארמקס בגיקביינג. בקרוב גירבסט יחלו באפשרות תשלום מס מראש - כמו באמזון, עם hfd. מה שיחסוך ללקוח זמן ועמלות מיותרות בארץ. גם זה בהמלצתי האישית.
מעבר לכל הנ"ל, אנחנו כידוע תלויים בקניות דרכנו וגם מזמינים מאות מוצרים לסקירה בשנה, רובם המכריע עם דואר מהיר. מין הסתם בעיות כאלו - אנו חווים על בשרנו ומרגישים בכיסנו יותר מכל לקחח אחר.
אני מבין שרוצים לבוא לפרוק עצבים ושישר יסכימו, אבל אני לא כזה. מצטער. אני תמיד מסתכל על העובדות בהגיון ובוחר להיות הצרכן החכם, ולא רק הצודק, כי מה לעשות, אפס תקלות ושירות מושלם לא קיים, בטח לא במחירים האלו. יש לכם את האפשרות לבחור באיזה משלוח וחנות שאתם רוצים. אנחנו גם משקיעים ימים ולילות בסריקת החנויות ליצירת השוואות מחירים, תוסף ואפליקציה שמאפשרים לעשות את זה אוטומטית ובקלות כך שאתם יכולים לבחור מאיפה ואיך שבא לכם לקנות או בקיצור, צדק צרכני.

#12

בסדר גמור. כתבתי את הסיפור שלי עם אקסלוט וסיפרתי על הטיפול של האגודה להגנת הצרכן בסיפורים של אנשים אחרים. נכון, לא עשיתי תחקיר כלבוטק ואין לי סטטיסטיקה לגבי מס’ הלקוחות המרוצים והמאוכזבים. אבל כשחברה עסקית מתייחסת אלי כפי שהם התייחסו אלי- ומדובר ביחס קיצוני אפילו בסטנדרט ישראלי ( ואני מוכנה לשלוח לך במייל את שרשורי ההתכתבויות איתם)- לא ממש אכפת לי מהסטטיסטיקה, אני לא אחזור אליהם. ולא כי לא היו נחמדים אלא כי השליחים שלהם גנבו לי לפטופ שהזמנתי ועוד משהו שכבר לא זוכרת מה הוא היה. אז אולי היה משבר מקומי עם עובדים מסוימים, אבל כל חברה שמכבדת את עצמה תואיל לפחות להתנצל ולהחזיר את דמי הטיפול והמע"מ שגבו על המשלוח הזה. אבל מהרגע שהם אישרו לי שבאופן מסתורי 3 חבילות שלי מתאריכים שונים “אבדו”, הם נעלמו. ולא ענו לי יותר. חברה שמתייחסת כך ללקוחות היא לא תקינה. ולא משנה אם לרוב הלקוחות זה לא קורה. מספיק שבטווח של כמה חודשים 20 אנשים חוו את זה. זה לא תקין.
אם עכשיו הם אחלה- אז יופי, אבל אני נכוותי אז לא אעז להזמין מהם יותר.
לגבי העלות- מסקנתי מהחוויה הזו היתה שאני עוברת לאמזון ברכישות מסוג זה. לפעמים המחיר שלהם יחד עם המשלוח לא ממש רחוק מהמחיר של אתרים סיניים, ויש לי הגנה טובה יותר והחבילות מגיעות בזמן. ברכישות כמו לפטופ זה שווה את השקט הנפשי. לא רוצה לתמוך בשירות רע. ונכון, גם חברות שילוח יותר רציניות עושות פדיחות לפעמים. עכשיו למשל יש לי סיפור מעצבן עם פדקס. אבל לפחות הם עונים לי, מתייחסים, מתנצלים וכו’. ואני לגמרי הטיפוס הכי חסכן שיש, אבל לאבד הזמנות באלפי שקלים בלי שיהיה לי עם מי לדבר אפילו, זה לא משהו שיכולה להרשות לעצמי. אז איך מאבדים שלוש חבילות שלא הוזמנו באותו תאריך? ששלושתן כביכול שוחררו מהמכס? לאן הן הלכו? שלא לדבר על התשובות האידיוטיות שקיבלתי מהם עד שהם אישרו את זה. וזה לקח להם שבועות.
ולא, אין לי שום אינטרס עסקי. אני בנאדם פרטי שקונה מהרשת וכמו כולם עברתי באתר שלך פה ושם. זכותי לבטא ביקורת. אם אינך מקבל אותה- תמחק. זה האתר שלך. לילה טוב

#13

קרנית,
אם רק נסכם -

  • אני ואריק התייחסנו ואישרנו מיד את דבריך עוד מהתגובה הראשונה. ציינו גם שהבעיה ידועה ושפעלנו להציף ולפתור אותה.
  • בכל תגובותייך עירבבת נתונים לא רלוונטים למקרה הספציפי (כמו משלוחים בדואר רגיל מנובמבר).
  • יש לנו מדריך לבחירת מחשב נייד. אנחנו ממליצים על אמזון או דילים שווים בארץ. לא על קניה בסין. לכל היותר על דילים לדגמים של 200$~ שאין להם חלופה כמעט באמזון או בארץ וגם אותם אני מסייג לשימוש קל בלבד ולמי שרוצה לחסוך.
  • יש לנו גם מדריכים לדואר ופייפאל. אם משלוח לא מגיע - פונים לחנות, לפייפאל או לכרטיס האשראי ודורשים החזר. לא חייבים להתפלל לחסדי חברת המשלוחים, תהייה אשר תהייה.
  • הפלטפורמה הזו קיימת לשיתוף ביקורת, חיובית ושלילית כאחד. לא רק שלא מחקנו או חסמנו אלא אישררנו את דבריך בלי ויכוח והמלצנו לבחור במשלוח אחר. איפה פה הפרחעו לזכות שלך לבטא ביקורת? הקמנו לך במה בדיוק בשביל זה!
    שציינתי גם שמיוזמתנו אספנו מקרים כשלך ופתרנו אותם פרטנית ככל שהתאפשר וכן דאגנו לשינוי במשלוחים בחנויות ובגירבסט ואקסלוט בפרט.
    למרות כל זאת, את ממשיכה בשלך כאן וחוזרת על הסיפור שוב ושוב עוקצת לסיום עם טענות לא קשורות.
    נשמע שלא מעניין אותך דבר חוץ מלפרוק עצבים על אקסלוט - עלינו. אז סליחה, אבל לזרוק ‘סליחה’ ומיד לפזר האשמות גסות וחסרות בסיס תוך התעלמות מוחלטת מהעובדות וכל מה שנאמר זו לא פוטר אותך משום דבר ולא צורה להתנהג. מיצינו כאן, לילה טוב.
#14

אתה מיצית?
אני זו שלא משלמים לה כדי להיות כאן באתר שלך. אתה אגרסיבי לתגובות ביקורתיות באופן סדרתי. אתה יכול להגיד שלא התנהגתי יפה. אבל מה לעשות שאתה כאן בתפקיד נותן השירות. זה לא אומר שמותר לי להגיד הכל, אבל כתבתי חוות דעת על משהו. אין לי משאבים לחקור לעומק ולברר האם מה שקרה לי מייצג את התנהלות החברה מאז ומעולם. אבל כתבתי את החוויה שלי בכנות מוחלטת, ואם היא לא נכונה לדעתך, אני באמת מסכימה שתמחק אותה. אין לי עניין לעשות נזק. אבל לא ברור לי על מה אתה תוקף אותי. ועוד מאשים אותי מהתעלמות מהעובדות. בעוד זה אתה זה שמתעלם ממה שכתבתי. כן, קראתי ואני זוכרת את כל השרשור כולל ההתחלה שלו. הייתם בסדר גמור. אמרתי משהו על זה? אבל היום מישהו כתב שגם הוא נפגע מהם. ואתה כתבת לו שהם אחלה. אז רציתי לחזור ולציין שאני קיבלתי שירות גרוע. זו עובדה. מוכחת. כתבתי כאן גם שאני לא יודעת מה הם עושים היום ואיך. אבל לא אחזור אליהם. לגיטימי, לא? זו היתה החוויה שלי עם אקסלוט. לא כתבתי שזו החוויה של כולם. גם לא אמרתי שאתה אקסלוט. אבל אם אתה בעד שקיפות, אז יש גם כאלה שלא מרוצים, ונניח שהם טועים/ לא מדייקים- לרוב האנשים אין לעבוד בהזמנות מהאינטרנט, וכאן תפקידך לכתוב שיש כאלה שכן מרוצים וזה מה שעשית. הכל טוב. וגם אם אנחנו לא מסכימים על חלק מהעובדות, תכבד את החוויה שלי. היא אמיתית גם אם היא לא מייצגת את כל החוויות עם אקסלוט. סבבה. עכשיו, באמת שלא מעוניינת להמשיך את זה בפומבי. אם יש לך עוד משהו להגיד כתוב לי למייל. ליל מנוחה